Smeti so nevarnejše, kot se zdi
26. 09. 2019
Izziv današnjega časa so prakse, ki so morda manj običajne ali manj udobne, toda nujne za naš prehod v bolj trajnostno družbo.
Med izzive na globalni in lokalni ravni spada tudi uporaba plastike: zaradi vsestranske uporabnosti, poenostavljanja vsakdana in nizke cene so nas izdelki iz plastike povsem omrežili, količine, ki jih proizvajamo in porabljamo, pa so se preveč povečale. Ker je plastika narejena iz neobnovljivih fosilnih virov (nafte) in ker je narava »ne zna« predelati, so težave zaradi odpadne plastike vse večje, saj plastični odpadki pristanejo v zraku, tleh, vodi in hrani. Seveda pa za težave nikakor ni kriva plastika, temveč mi, ki plastiko nepremišljeno uporabljamo.
Na to in na posledice neustreznega ravnanja z odpadki nasploh javno podjetje VOKA SNAGA opozarja s kampanjo Smeti so nevarnejše, kot se zdi.
Odpadki, ki pristanejo na »nepravih« mestih (na primer v rekah, jezerih in naravi nasploh) so za živali, ki tam živijo, zelo ogrožajoči ali celo smrtno nevarni. Zavedanje o posledicah, ki jih povzročajo odpadki v morju, je že močno razširjeno, manjkrat pa pomislimo, da odpadki ogrožajo tudi živali v/ob rekah, potokih in bajerjih.
Poleg tega želimo s kampanjo preizprašati in spremeniti tudi naš odnos do pogosto povsem nepotrebnih izdelkov za enkratno uporabo, kot so slamice in plastične vrečke.
In ko govorimo o povezavi med odpadki in vodo, odpiramo še eno pomembno temo: odgovorno ravnanje z vodo ni zgolj varčevanje z njo, ampak tudi bolj premišljeno in odgovorno potrošništvo. Za proizvodnjo vseh potrošniških dobrin (tudi tistih za enkratno uporabo) namreč potrebujemo vodo.
Kampanja Smeti so nevarnejše, kot se zdi je del prizadevanj Mestne občine Ljubljana in njenih javnih podjetij za varno, trajnostno naravnano ter urejeno okolje, ki zagotavlja kakovostno življenje nam in generacijam za nami.
Zato je mestna občina že v času, ko je bila Ljubljana zelena prestolnica Evrope 2016, začela s kampanjo proti plastičnim vrečkam.
S sporočilom Nisem večna, sem pa zato manj tečna. Sem biološko razgradljiva vrečka tako zmanjšujemo uporabo plastičnih vrečk, ki močno obremenjujejo naše okolje. Lani je MOL okrepila sodelovanje s trgovci in gostinci v ljubljanskem mestnem središču. Mnogi med njimi že ponujajo papirne nakupovalne vrečke, kar cenimo in podpiramo, zato k enakemu ravnanju spodbujamo tudi tiste, ki tega doslej še niso naredili. Korak naprej je bil narejen tudi v okviru letošnje akcije Za lepšo Ljubljano, ko je na osrednji tržnici zaživel vrečkomat, na katerem lahko kupci vzamejo brezplačno biorazgradljivo vrečko.
V okviru kampanje Smeti so nevarnejše, kot se zdi bomo v prvi fazi na problematiko našega odnosa do odpadkov in virov opozarjali s pomočjo veleplakatov, plakatov na ljubljanskih srednjih šolah ter na spletnih mestih in družabnih omrežjih Mestne občine Ljubljana in našega javnega podjetja.
V fazi, ki bo sledila, pa se bomo osredinili na spodbujanje boljših potrošniških praks in okrepili sodelovanje z drugimi deležniki.
Kampanjo Smeti so nevarnejše, kot se zdi v okviru svojih družbeno odgovornih aktivnosti podpirata oglaševalska agencija Pristop in Europlakat Slovenija.
Za podporo in sodelovanje pri spreminjanju družbe na bolje se zahvaljujemo tudi vam.